Zajęcia popołudniowe - ZSP6

tel/fax: 032 275 14 87
ul. Sikorskiego 74,
41-809 Zabrze
sekretariat@zsp6.zabrze.pl
Witamy na stronach ZSP-6 w Zabrzu Pawłowie
Przejdź do treści

Zajęcia popołudniowe

Przedszkole nr 30

KWIECIEŃ W GRUPIE POPOŁUDNIOWEJ: MISIE I ŻABKI

Po powrocie z nauki zdalnej dzieci na nowo przyzwyczajały się do warunków i zasad
panujących w przedszkolu. Dużo bawiły się z rówieśnikami by nadrobić zaległości.



W pierwszym tygodniu po powrocie do przedszkola, dzieci zajmowały się naszą planetą.
Uczyły się segregacji śmieci, dowiadywały się ciekawostek na temat planety na której żyjemy
a nawet palcem po mapie sprawdzały gdzie mieszkają. Stworzyły też świat, jaki chciałyby
żeby je otaczał.




Następny tydzień pracy przyniósł nam bardzo wiele informacji o naszym kraju.
Dzieci poznały Polskę, naszych sąsiadów, dowiedziały się czym jest Unia Europejska. W ciągu
tygodnia towarzyszyła nam piosenka: Jestem Polakiem.

Oto kilka zadań którymi się zajmowaliśmy:




Dzień: 16.04.2021.Czwartek.
Zajęcia popołudniowe.
Grupa: ,,Pszczółki” i ,,Rybki”.
Temat: ,,Chciałbym zostać kosmonautą”.



Zobaczcie, dlaczego na naszej planecie jest dzień i noc i dlaczego zmieniają się pory roku:


Odpowiedzcie na pytania:
- Co się dzieje dzięki słońcu?
- Co się stało, gdy zaszło słońce?
- Czy słońce to gwiazda?
- Co widać z kosmosu?

Mam dla Was zadania:

Połączcie w pary takie same obrazki można wydrukować z internetu:



Połączcie w pary takie same obrazki można wydrukować z internetu:


                                                                                       Pani Gabrysia.

PIĄTEK, 16.04.2021r.

GRUPA POPOŁUDNIOWA MISIE I ŻABKI
TEMAT DNIA: UPODOBANIA ZWIERZĄT



Dzień dobry :)

Na zakończenie tygodnia proponuje Wam do wykonania prace plastyczną.

Jest to kilka prostych propozycji, wybierzcie taką, która najbardziej Wam się spodoba i którą będziecie mieli możliwość wykonać.
Bardzo proszę żeby dać dzieciom możliwość wycinania i żeby oczywiście przypomniały zasady bezpiecznego posługiwania się nożyczkami!:)

PRACA PLASTYCZNA
1.       Propozycja nr 1. to prosta do wykonania owieczka z popcornu.



Z białej kartki z bloku technicznego wycinamy koło. Następnie grubo smarujemy klejem, najlepiej jakimś gęstym, mocnym. Do nasmarowanej kartki przyklejamy popcorn. Następnie z czarnej kartki wycinamy kontur głowy owieczki, przyklejamy na popcorn, doklejamy oczka i fryzurę ;) Z czarnej kartki wycinamy jeszcze dwa paseczki, składamy je w harmonijkę i przyklejamy od spodu kółka z popcornem.

2.      Propozycja nr 2. - świnka zrobiona z kółeczek.



Wycinamy 3 różnej wielkości kółka, 4 nóżki, 2 uszka i ogonek – może być z ozdobnego drucika lub z papieru. Do największego kółka przyklejamy 2 nóżki, ogonek. Do średniego kółka przyklejamy uszy, nóżki i oczka - jeśli mamy, jeśli nie można namalować lub wyciąć oczka z papieru. Najmniejsze kółeczko będzie noskiem świnki. I gotowe!

3.     Propozycja nr 3. - owieczka zrobiona z wacików i patyczków do nosa



Potrzebujemy 3 waciki kosmetyczne, 2 patyczki do uszu, coś na oczka i nosek (dowolnie co znajdziecie w domu). Pod wacik przyklejamy zagięte patyczki do uszu, także żeby wystawały i wyglądały jak nóżki. Następnie z kolejnego wacika wycinamy odrobinę mniejsze kółka, które będzie stanowiło głowę, z trzeciego wacika uszy i grzywę. Wszystko sklejamy ze sobą, robimy oczka, nosek i gotowe!

Czekam na Wasze prace!:)

ZADANIA ONLINE
Dzisiaj proponuję Wam zadania, które możecie wykonać samodzielnie lub z pomocą rodziców, na komputerach czy tabletach. Oto kilka z zadań!
1.      LINK:  -
znajdź brakujący fragment obrazka.

2.      LINK: https://pisupisu.pl/przedszkole/znajdz-litere – znajdź i zaznacz podane litery.
3.      LINK: https://kiddoland.pl/gry-zabki-kumki/figurkowy-wzor – ułóż figury wg. wskazanego wzoru.

POWODZENIA
Pozdrawiam p. Ela
Do zobaczenia w poniedziałek

15.04 2021
Zajęcia popołudniowe
Grup: Pszczółki i Rybki

Zapraszam do wspólnej zabawy z wykorzystanie m wiersza Ewy Szelburg – Zarembiny IDZIE NIEBO



Idzie niebo ciemną nocą
(maszerujemy w miejscu)
Ma w fartuszku pełno gwiazd
(kołyszą się na boki, tworzą przed sobą fartuszek z rąk)
Gwiazdy błyszcza i migocą
(podnosimy ręce do góry, szybko obracając dłońmi)
Aż wyjrzały ptaszki z gniazd
(kołyszemy się na boki, trzymając ręce na biodrach)
Jak wyjrzały – zobaczyły
( tworzymy z rak daszek nad oczami, wykonując skręt głowy w jedną i w drugą stronę
I nie chciały dalej spać
(wykonujemy gest przeczenia palcem)
Kaprysiły, grymasiły
(swobodnie ruszamy różnymi częściami ciała)
Żeby im po jednej dać
(kłaniamy się)
- Gwiazdki nie są do zabawy
(wskazujemy w górę, na niebo)
To by nocka była zła!
(trzymamy głowę rękami, kiwamy się na boki)
Ej! Usłyszy kot kulawy.
(kładziemy palec na usta)
Cicho bądźcie !...Aaa
(układamy złożone rączki przy uchu i powoli się kołyszemy)



Namaluj żółta farbą gwiazdkę na niebie
(jeśli w domu macie niebieską kartkę, to namalujcie gwiazdkę na niej)


Posłuchajcie tej kołysanki

Życzę miłej zabawy.

CZWARTEK, 15.04.2021r.
GRUPA POPOŁUDNIOWA MISIE I ŻABKI

TEMAT DNIA: SKĄD TO MAMY


Witam Was serdecznie,
na początek zapraszam dzieci do zabawy „Dopowiedz i zrób”:

ZABAWA „DOPOWIEDZ I ZRÓB”
Rodzic wypowiada początek zdania, a jego zakończenie – słowo do rymu – dopowiada dziecko, dodatkowo muszą wykonać czynność o której jest mowa w zadaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po ... (nosie)
powiedz: krowy i dotknij ręką ... (głowy)
powiedz: kura i krzyknij głośno ... (hura)
powiedz: króliczki i nadmij ... (policzki)
powiedz: konie i pogłaskaj dłonią ... (skronie)
powiedz: psy i klaśnij raz ... (dwa, trzy)

Podzielcie proszę wyżej wymienione nazwy zwierząt na sylaby i na głoski.

KARTA PRACY
Zachęcam do wykonania zadań na załączonej karcie pracy.



RYSOWANIE KROK PO KROKU

Spróbujcie drogie dzieci narysować samodzielnie zwierzę. Poniżej krok po kroku jak to zrobić:)



Powodzenia:)
p. Ela

Zajęcia popołudniowe dla grup:
Pszczółki i Rybki

Zatańcz do piosenki



Kosmonauta wybiera się w kosmos ubiera skafander i hełm.



Kosmonauta myśli o wyprawie statkiem kosmicznym



Różne statki kosmiczne



Lecimy wśród gwiazd



Lecimy wśród gwiazd i planet
Narysuj planetę na którą, chcesz polecieć.

ŚRODA, 14.04.2021r.

GRUPA POPOŁUDNIOWA MISIE I ŻABKI
TEMAT: RODZICE I ICH DZIECI


DZIEŃ DOBRY!

WIERSZ

Na początek proszę żeby rodzice przeczytali dzieciom krótki wiersz: „Na wiejskim podwórku”- zmodyfikowany wiersz S. Kraszewskiego.

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.

Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadziła swoje dzieciątko!
Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konna furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz zrobić mamy?”

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Znalazło mamę każde dzieciątko!

Proszę żeby dzieci przećwiczyły nazwy zwierząt i ich dzieci!

ZABAWA RUCHOWA



Dzisiaj proponuję dwie proste zabawy ruchowe:

„Kotki na spacerze”
W dowolnym rytmie wystukiwanym przez rodzica dziecko czworakuje po dywanie .Gdy sygnał milknie dzieci - kotki przeciągają się , robią koci grzbiet i miauczą. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

„Koniki i przeszkody”
Rozkładamy na podłodze w kilku miejscach kartki. Dzieci biegają w dowolnym rytmie unosząc wysoko kolana, a gdy napotkają przeszkodę ( kartkę ) przeskakują przez nią wydając głos : iha, iha i biegną dalej .

ĆWICZENIA ODDECHOWE

„Karmimy kurki” - proponuję żeby rodzice rozdali dzieciom słomki, dzieci proszę żeby potargały kartkę na małe kawałeczki (ziarenka), można wydrukować rysunek kury lub po prostu stworzyć miejsce, do którego dzieci, za pomocą słomki będą przynosić „ziarenka”.



Miłego dnia.
Pozdrawiam
p. Ela

13.04.2021.
Zajęcia popołudniowe.
Grupa: ,,Pszczółki’’ i ,,Rybki’.
Temat: ,,Chciałbym być kosmonautą’’.



Witam Was kochani. Na zajęciach popołudniowych nadal rozmawiamy o kosmosie. Poproście rodziców o przeczytanie wierszyka:

Księżyc

Pewnej nocy księżyc się żalił -
jestem chudy jak rogalik,
muszę dużo jeść i pić,
żeby szybko zacząć tyć.

Przez tydzień dużo jadł i pił
I już w pierwszej kwadrze był,
gdy żołądek się wypełnił
wtedy nastał okres pełni’

W czasie pełni księżyc się złościł -
chyba muszę zacząć pościć,
trzeba mało jeść i pić,
bo niezdrowo grubym być.

Przez tydzień mało jadł i pił
i już w trzeciej kwadrze był,
potem stał się chudy znów
wkrótce zniknął, nastał nów.

Odpowiedzcie na pytania:
- O co księżyc się żalił pewnej nocy?
- Co robił przez tydzień?
- Czemu się zezłościł w czasie pełni?
- Jaki stał się znowu, gdy mało jadł?

Tak wygląda prawdziwy księżyc w czasie pełni:



Pokolorujcie obrazek księżyca według własnego pomysłu:


                                                                                                Pani Gabrysia.

WTOREK, 13.04.2021r.

GRUPA POPOŁUDNIOWA MISIE I ŻABKI
TEMAT: GŁOSY ZWIERZĄT Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA



Dzień dobry:)
Witam Was serdecznie i zapraszam do dzisiejszych zajęć.
Na początek proponuje zabawę „Przeciwieństwa”, na podstawie wiersza (wg. pomysłu Teresy Fiutowskiej).



ZABAWA SŁOWNA

Rodzic mówi wierszyk, robiąc przerwę w odpowiednich miejscach. Dziecko dopowiada brakujące słowo o przeciwnym znaczeniu.

Coś jest duże, a coś ....   (małe).
Coś jest czarne, a coś .... (białe).
Jedno tłuste, inne....(chude).
Tamto cienkie, a to .... (grube).
To głębokie, a to ... (płytkie).
Może ładne być lub .... (brzydkie).
To wysokie, a to ... (niskie).
Coś jest szorstkie lub też ... (śliskie),
coś jest słodkie albo .... (gorzkie),
inne smutne lub ... (radosne).
To jest proste, a to .... (krzywe).
Coś jest głośne, a coś ... (ciche).
Wiele jest przeciwnych słów,
więc się pobawimy znów.

PIOSENKA



Zachęcam do swobodnego tańca przy piosence „Na podwórku koło bramy”


Słowa piosenki:
„Na podwórku koło bramy
Wiodą spory cztery mamy
Każda woła że jej dziecię
Najładniejsze jest na świecie

Mówi krowa cielątko
Mówi owca jagniątko
Mówi świnka prosiątko
A kobyłka: źrebiątko

Oj tak tak oj tak tak oj tak

Lecz tymczasem dziatek czwórka
Już wymknęła się z podwórka
I na łące sobie hasa
W lewo w prawo hej hopsasa

Podskakuje cielątko
A tuż przy nim jagniątko
Podryguje prosiaczek
Biega w kółko źrebaczek

Oj hop hop oj hop hop oj hop

Podskakuje cielątko
A tuż przy nim jagniątko
Podryguje prosiaczek
Biega w kółko źrebaczek

Oj hop…”

Pytania do piosenki:
- o czym są słowa piosenki?
- jakie zwierzęta pojawiają się w piosence?
- jak nazywają się dzieci: krowy, owcy, kobyłki i świnki?


GIMNASTYKA

Na koniec troszkę poćwiczymy. Przesyłam link do filmu z prostymi ćwiczeniami dla dzieci i zachęcam do wspólnej gimnastyki.

12.04.2021.
Zajęcia popołudniowe.
Grupa:,Pszczółki” i ,,Rybki”.
Temat: ,,Chciałbym być kosmonautą”.

Dzień Dobry kochani będziemy dzisiaj rozmawiać o kosmonautach i kosmosie:



Pooglądajcie z rodzicami obrazki przedstawiające kosmonautów, przestrzeń kosmiczną, statki kosmiczne, różne planety. Znajcie je w książkach, gazetach, czasopismach lub w internecie.
Teraz posłuchajcie bajki o kosmosie:


Odpowiedzcie na pytania:
- Gdzie zabiera Was Kubuś?
- Jaki kształt ma księżyc?
- Co spotkamy w przestworzach?
- Jaki jest kosmos?



Wyklejcie obrazek gwiazdki żółtym papierem. Najpierw tak jak w przedszkolu podrzyjcie sobie papier na małe kawałeczki. Potrzebny będzie klej i Wasze rączki.



                                                                                       Pani Gabrysia.

Poniedziałek, 12.04.2021

GRUPA POPOŁUDNIOWA MISIE I ŻABKI
TEMAT DNIA: Jakie zwierzęta spotkamy na wiejskim podwórku?



Dzień dobry,

Rozpoczynamy kolejny tydzień zdalnego nauczania. W tym tygodniu będziemy krążyć wokół wiejskiego podwórka. W związku z tym zacznijcie proszę od przyjrzenia się obrazkowi powyżej! Instrukcja do zadania poniżej. (Można otworzyć go w osobnym oknie)

LICZYMY
Ćwiczenia w liczeniu – Na wiejskim podwórku.
Rodzic pokazuje dziecku zdjęcie wiejskiego podwórka (zdj. powyżej). Po
czym zadaje pytania:
- Ile jest krów?
- Ile jest świnek?
- Ile jest koni?
- Których zwierząt jest najwięcej?
- Gdzie znajduje się czarny kot?
- Co robi królik?



UKŁADANIE ZDAŃ
Ćwiczenia w budowaniu dialogów – „Krowie pogaduszki”
Usiądźmy z dzieckiem i spróbujmy układać krótkie dialogi, jakie mogłyby prowadzić krowy na łące. Proszę zwrócić uwagę na wypowiadanie się dzieci pełnymi zdaniami.


SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA
Zachęcam dzieci i rodziców do wspólnej aktywności fizycznej:)

Przesyłam link do „Zabawy ruchowej z Pipi”.

Udanego popołudnia.
Pozdrawiam,
p. Ela

Dzień :09.04.2021.
Zajęcia popołudniowe.
Grupa:,,Pszczółki’’ i ,,Rybki’’.
Temat: ,,Chciałbym zostać sportowcem’’.

Dzień Dobry kochani. Dzisiaj poproszę Waszych rodziców o przeczytanie Wam zagadek o sporcie. Rodzice na pewno pomogą w rozwiązywaniu zagadek.

Zagadka o łyżwach
Szybko po lodzie
niosą nas one,
obie do butów
są przyczepione.


Zagadka o sportach
Skoki, biegi, gimnastyka
wspólną nazwę mają.
Jakie je wszystkie razem
ludzie nazywają?


Zagadka o narciarzach
Skaczą, lecą! Co ich niesie
w ten przestwór niebieski?
Zamiast skrzydeł u nóg mają
przypięte dwie deski.


Zagadka o siatkówce
Zawodnicy grając w piłkę,
rękami ją odbijają
i wysoko ponad siatką
drugiej drużynie podają.


 
Zagadka o pływaniu
Zawodnicy na głowy,
czepki zakładają.
Rękami i nogami
w wodzie poruszają.


Zagadka o medalu
Każdy sportowiec marzy o tym,
ażeby zdobyć srebrny lub złoty.


Wiecie, że mamy kalendarzową wiosnę, ale pogoda zrobiła nam psikusa. Jest zimno i pada śnieg. Jak zrobi się cieplej to zapraszam Was do spacerów i zabaw na dworze.

Na zakończenie dla chętnych mam propozycję. Ułóżcie puzlle online w 8 elementach.

                                                                                             Miłego  Weekendu.
                                                                                               Pani Gabrysia.

PIĄTEK, 9.04.2021
GR. POPOŁUDNIOWA MISIE I ŻABKI
TEMAT DNIA: KIEDY JEST DZIEŃ, A KIEDY NOC?


Witam Was serdecznie w piątek :)

WIEDZA
Obejrzyjcie zdjęcia Księżyca w różnych fazach.




Księżyc to jedyny naturalny satelita Ziemi. Jest piątym co do wielkości Księżycem w Układzie Słonecznym. Obiega on Ziemię w ciągu 27 dni. Księżyc to jedyne ciało słoneczne, na którym lądowali ludzie. Łącznie stanęło na nim 12 osób.
Z Ziemi przez cały czas jest widoczna tylko jedna jego strona.
Słońce oświetla zawsze (poza zaćmieniem) tylko połowę powierzchni Księżyca. Jego fazy są wynikiem oglądania tej połowy pod różnymi kątami, spowodowanymi różnymi położeniami Słońca, Ziemi i Księżyca względem siebie. Kiedy Księżyc jest w pełni, znajduje się po przeciwnej stronie Ziemi niż  Słońce. W nowiu położenie Księżyca na sferze niebieskiej jest bliskie położeniu Słońca.

Dla ułatwienia podaję link do filmu edukacyjnego „Paxi i Nasz Księżyc: Fazy i zaćmienia”

Policz ile jest małych meteorytów, a ile jest dużych.

ZABAWA
Zabawa ruchowa pt. „Dzień – noc”

Dziecko z rodzicem siadają na dywanie. Na hasło – dzień dobry – siedzą na dywanie z wyprostowanymi nogami; na hasło – dobranoc – kładą się na podłodze. Powtarzamy ćw. kilka razy. Można też ułożyć rytm z wyciętych żółtych kół oznaczających słońce i niebieskich kół oznaczających księżyc. Słońce – dzień, księżyc – noc. (układamy w kształcie koła).

                                                          Życzę miłego weekendu :)
                                                          p. Ela

Zajęcia popołudniowe grupy Pszczółki i Rybki
8.04.2021

Poruszajmy się do piosenki



a teraz zapraszam do zabawa : Tyle somo

Stajemy na końcu pokoju, a mama lub ktoś z dorosłych na drugim. Mama klaszcze, a dzieci słuchają i liczą klaśnięcia. Potem przesuwają się do przodu o tyle kroków , ile było klaśnięć. Zabawa kończy się z , gdy dzieci dojdą do mamy.
Zabawę powtarzamy zmieniając, że dzieci skaczą jak żabki tyle razy ile mama klaśnie(przykłady dowolne wg pomysłu osoby dorosłej).

Aby odpocząć weź kartkę i kredki i narysuj jak obrazek dla swojej mamy.



Życzę miłego popołudnia, bawcie się a jeśli jest ładna pogoda to wyjdźcie na podwórko i cieszcie się słońcem.


CZWARTEK, 8.04.2021
GRUPA POPOŁUDNIOWA MISIE I ŻABKI

TEMAT DNIA: PRZYBYSZE Z KOSMOSU



DZIEŃ DOBRY :)
RYMOWANKA NA DOBRY POCZĄTEK DNIA

Spotkanie z ufoludkiem –  drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom rymowankę:

Jestem Ufuś piegowaty,
mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa,
skaczę lekko: hopsa, są.
Mieszkam sobie we wszechświecie,
podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem,
więc na Ziemię przyleciałem.
Zaprzyjaźnić chcę się z wami,
choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie?
Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z wami porozmawiam.
Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą,
choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje
i pozwiedzać różne kraje.

- A teraz spróbujcie o niej porozmawiać: Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
- Spróbujcie wyjaśnić pojęcie „ufoludek”,
- Zachęćcie dzieci do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet, zwróćcie uwagę na budowanie pełnych zdań.

ĆWICZENIA ARTYKULACYJNE
Proszę żebyście dzisiaj zrobili chwilę ćwiczeń artykulacyjnych „Mowa kosmitów”. Proponuję żeby dzieci powtarzały za rodzicem grupy sylab, np.: zo, że, żo, ża, żi, sza, szo, sze, szy, szu,szi, cza, czo, cze, czy, czu, czi....
Kiedy poćwiczycie buzię, spróbujcie tworzyć nazwy mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie, itd.

ZABAWA

Zabawa relaksacyjna - „Moja planeta”
Poproście dzieci, aby położyły się wygodnie na dywanie. Włączcie muzykę instrumentalną, np.: https://www.youtube.com/watch?v=JLsomqe8un4&ab_channel=SłodkaMuzyka.
Dziecko wyobraża sobie, że odbywa lot na swoją wymarzoną planetę. Ląduje na niej i ją zwiedza. Następnie opisuje wygląd swoich planet.

ZABAWA PLASTYCZNA - „Mój ufoludek”



-  dziecko otrzymuje kartki oraz farby;
- zadaniem dziecka jest nanieść na kartkę dużą krople farby;
- dziecko rozdmuchuje krople farby na fantazyjne kleksy;
- do powstałych kleksów domalowuje flamastrami dodatkowe elementy lub naklejamy oczka;
- dzieci nadają imiona swoim ufoludkom.



 
Udanej zabawy !
p. Ela

Zajęcia popołudniowe grupy Pszczółki i Rybki
7.04.2021

Witam Was moi kochani .
Zapraszam do zabawy.
Przyjrzyjcie się uważnie .
Co nie pasuje do pozostałych przedmiotów?

Zadanie 1


Zadanie 2


Zadanie 3


Czy odgadłyście który z przedmiotów nie pasuje do pozostałych?

Zapraszam do zabawy ruchowej

Życzę miłego popołudnia.


ŚRODA, 7.04.2021r.
GR. POPOŁUDNIOWA MISIE I ŻABKI
TEMAT DNIA:  W PRZESTRZENI KO

Dzień dobry :)
Dzieci w grupie Misiów i Żabek świetnie znają planety. Zachęcam dziś do rozmowy na temat kosmosu i tego co się w nim znajduje.

WIEDZA
Podaję linki do krótkich filmów edukacyjnych:
które na pewno lepiej zobrazują dzieciom o czym mowa, bo wbrew pozorom rozmowa o kosmosie wcale nie należy do łatwych.

ZABAWA



Dzisiaj w ramach zabawy proponuje Wam klockami jakie macie w domu. Proszę aby dziecko spróbowało wybudować stację kosmiczną, rakietę i inne kojarzące się z kosmosem przedmioty. Proszę żeby wymyśliło dla nich nazwy, podzieliło nazwy i wyrazy na głoski i na sylaby.
Proponowane wyrazy do podziału na głoski i sylaby:
kosmos, rakieta, kosmonauta, planeta, meteoryt, gwiazda, ufoludki, kosmici....
( W razie braku klocków w domu, dziecko może po prostu narysować kosmos na kartce, lub ułożyć z innych dostępnych elementów, np. Sztućce..)

KARTA PRACY


Na koniec proszę moje przedszkolaki żeby nie zapomniały o znanej i lubianej piosence „ W układzie słonecznym”, śpiewajcie, tańczcie, bawcie się:)
                                                                                                         Pani Ela

Wtorek, 06.04.2021r.
Zajęcia popołudniowe dla grupy Misiów i Żabek
Temat zajęć: Na planecie Chustolandia


 
Dzień dobry:)

ZABAWA
Na początek zachęcam do zabawy echo ruchowe „Powtórz ruch”
Zabawę rozpoczyna rodzic wyjaśniając jak ma wyglądać układ ruchów w rozliczeniu do 6, np. 1,2 – dwa uderzenia o uda; 3,4 – dwa klaśnięcia nad głową; 5,6 – dwa podskoki; Dziecko próbuje odtworzyć podany układ ruchów, następnie pokazuje układ wymyślony przez siebie.

PIOSENKA
Jak już skończycie się bawić wysłuchajcie razem tekstu piosenki „Trzej kosmici”(sł. Stanisław Karaszewski), porozmawiajcie na temat piosenki, Czy to byli naprawdę kosmici? Potańczcie tak jak lubicie do wysłuchanej piosenki.

Tekst piosenki:
Trzej kosmici, trzej kosmici
przylecieli rankiem,
ten w talerzu,
tamten w spodku,
trzeci leciał w dzbanku.

Ref.: Pierwszy – krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący –
jak ta kawa z mleczkiem.
A ten trzeci, drżący, chlupiący –
jak ta kawa z mleczkiem.

Trzej kosmici, trzej kosmici
wpadli przez okienko,
w pokoiku na stoliku lądowali miękko.

Ref.: Pierwszy – krągłe jajeczko...

Trzej kosmici, trzej kosmici
siedli na obrusie,
proszą ciebie na śniadanie
z mamą i z tatusiem.

Ref.: Pierwszy – krągłe jajeczko...


ZNAJDŹ, POSZUKAJ, POLICZ
Proszę żeby wszystkie dzieci przyjrzały się dokładnie obrazkowi poniżej (warto otworzyć go osobno w większym formacie, lub wydrukować).
 
Proszę postępujcie wg. wskazówek na dole ilustracji:
- znajdźcie podane niżesz obrazki;
- poszukaj do pary: K;
- znajdź na litery A;
- policz gwiazdki;
- znajdź element, który nie pasuje do obrazka;



POWODZENIA :)

                  Elżbieta Podralska

Data: 06.04.2021.
Zajęcia popołudniowe.
Grupa: „Pszczółki’’ i „Rybki’’.
Tematyka: „ Chciałbym zostać sportowcem’’.


Posłuchajcie piosenki:
Odpowiedzcie na pytania:
- Kto ćwiczy w piosence?
- O jakich postaciach sportu mówi piosenka?
- Co daje nam sport?

Pokolorujcie obrazek można pobrać z internetu:
                                                                                                         Pani Gabrysia.

Piątek 02.04.2012.

Zajęcia: popołudniowe.
Grupa:,,Pszczółki’’ i ,,Rybki”.

Witam Was bardzo serdecznie przed świętami. Wasze mamy na pewno przygotują Wam pyszne przysmaki na te święta. Jednym ze zwyczajów tych świąt jest pieczenie ciasta, które się nazywa babka wielkanocna:

Puszysta i wilgotna
4 duże jajka (L)
200 g masła lub oleju roślinnego.
skórka i sok z 1 cytryny.
1 szklanka cukru (180 g)
1 łyżka cukru wanilinowego (lub 1 laska wanilii)
1 szklanka mąki pszennej tortowej (160 g)
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej (90 g)
1 łyżeczka proszku do pieczenia.

 
                  
 
                                                                                        Smacznego.
 
Pokolorujcie obrazek babki, można ją wydrukować z internetu:
 


Trzymajcie się zdrowo.


 
                                                                                                  Pani Gabrysia

1.04 2021
Dzień dobry .

Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Piękna pogoda. Jeśli macie ochotę na zabawę to zapraszam.

Dzieci 3-letnie otwierają książeczki na str.14.
Odszukajcie w naklejkach obrazek pisanki. Naklejcie go w ramce.
- Pokolorujcie tak samo rysunek jajka.

Dzieci 2,5 letnie kolorowały pisankę dzień wcześnie, dlatego waszym zadanie będzie:
- Pisankę ozdobić jak chcecie, według waszego pomysłu.




Zapraszam do zabawy:

Gdacze kura „ko ko ko”

Tańczymy dowolnie powtarzając ko, ko, ko
Kurka też spotyka zajączka i zaprasza go do zabawy:


Zamieniam was teraz w zajączki i skaczcie po łące (dywanie). Kiedy ktoś z dorosłych zawoła „lis” zajączek chowa się, aby lis go nie znalazł. Na klaśnięcie w dłonie przez osobę dorosłą niebezpieczeństwo mija , zajączki wychodzą z ukrycia i skaczą po łące. Zabawę powtarzamy.

Życzę miłego popołudnia.

Zajęcia popołudniowe gr.3-latki
31.03. 2021


Witam Was kochani
Zapraszam do wspólnych zabaw popołudniu:
Od kilku dni rozmawiamy i przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych.

Dzieci które mają książeczki, czyli 3-latki, proszę aby Rodzice otwarli na str.13.
Mamy tam dwa koszyczki.
Obejrzyjcie pierwszy koszyczek z pisankami.
Potem obejrzyjcie drugi- znajdujący się po nim.
- Pisanki w jakim kolorze brakuje w drugim koszyku?

Narysuj ją obok koszyczka.
Dzieci 2,5 letnie bardzo proszę pokolorujcie pisankę dowolnie wybranymi kolorem.



Pamiętajcie, aby mieścić się w konturach.

Zapraszam do zabawy ruchowej
Proszę przygotować dwa pojemniki lub koszyczki , myślę że w każdym domu są plastikowe jajeczka. Proszę parę wrzucić do pojemnika lub koszyczka i postawić na środku pokoju.
Dzieci chodzą w dużym kole wokół koszyczków i powtarzają rymowankę wraz z rodzicami:

„MAM PISANKĘ MAM ,TOBIE DZISIAJ DAM”
  
Podchodzą do koszyczka i przekładają do pustego po jednej pisance.
Zabawę powtarzamy, aż wszystkie pisanki zostaną przełożone.
Następnie wyciągamy je z koszyczka i przeliczamy: Jeden , dwa … ( w zależności ile ich jest).
Usiądźmy z dziećmi i porozmawiajmy o przedświątecznych przygotowaniach, o tym co będziemy robić.
Zachęćmy dzieci do wspólnych porządków np. w swoim pokoju np. na półce z zabawkami

Wtorek: 30.03.2021.
Zajęcia popołudniowe;
Grupa; ,,Pszczółki’’ i ,,Rybki’’.
Tematyka; Święta Wielkanocne.



Dzień Dobry witam Was na zajęciach popołudniowych. Dzisiaj proszę rodziców o przeczytanie wierszyka p.t.,,Jajko’’



Jajko
Jan Brzechwa
Było sobie raz jajko mądrzejsze od kury.
Kura wyłazi ze skóry,
Prosi, błaga, namawia: „Bądź głupsze!”
Lecz co można poradzić, kiedy się ktoś uprze?
Kura martwi się bardzo i nad jajkiem gdacze,
A ono powiada, że jest kacze.

Kura prosi serdecznie i szczerze:
„Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże”.
A ono właśnie się trzęsie
I mówi, że jest gęsie.

Kura do niego zwraca się z nauką,
Że jajka łatwo się tłuką,
A ono powiada, że to bajka,
Bo w wapnie trzyma się jajka.

Kura czule namawia: „Chodź, to cię wysiedzę”.
A ono ucieka za miedzę,
Kładzie się na grządkę pustą
I oświadcza, że będzie kapustą.

Kura powiada: „Nie chodź na ulicę,
Bo zrobią z ciebie jajecznicę”.
A jajko na to najbezczelniej:
„Na ulicy nie ma patelni”.

Kura mówi: „Ostrożnie! To gorąca woda!”
A jajko na to: „Zimna woda! Szkoda!”
Wskoczyło do ukropu z miną bardzo hardą
I ugotowało się na twardo.

Odpowiedzcie na pytania:
- Jakie było jajko?
- O co prosiła kura?
- Do czego kura namawiała jajko?
- Gdzie wskoczyło jajko?

Na zakończenie mam dla Was zabawę ruchowo - naśladowczą.
Miłej zabawy z rodzicami.


Temat tygodnia: Wkrótce Wielkanoc
30.03.2021 – 2.01.2021

Drodzy rodzice, kochane dzieci,
 
W tym tygodniu przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych, w związku z tym każdego dnia wybierzcie, z podanych propozycji, zadanie, prace plastyczną czy zabawę ruchową związaną właśnie z tym świętem:)

Proponuję, żeby na początek rodzice porozmawiali z dziećmi na temat Świąt Wielkanocnych, omówili tradycje i zwyczaje związane z tym świętem. Dla ułatwienia wysyłam link do krótkiej bajki, która obrazuje temat Wielkanocy.

Link:

Proponowane zabawy:

1.     Zabawa orientacyjno-porządkowa Kura i kurczęta:
 
Rodzic odgrywa rolę kury, dzieci to kurczęta. Kura chodzi po pokoju, mówiąc Ko, Ko, Ko,..dzieci/dziecko porusza się wokół niej w dowolnych kierunkach, powtarzając pi, pi, pi...Kiedy kura przestanie wydawać odgłosy i przykucnie, kurczątka zbiegają się do niej i przytulają się do siebie, pozostając przez chwilę w ciszy.
 
2.     Zabawa ruchowa, która poprawia koordynację Wyścigi jajek:
 
Potrzebne nam będą jajka (mogą być ugotowane na twardo) i łyżeczki.
Dziecko i druga osoba np. Rodzic nakładają jajka na łyżeczkę, wyciągają rękę wyprostowaną przed siebie i biegną do wyznaczonego miejsca, wykonują przysiad (z jajkiem na łyżeczce) i wracają do pola startu. Komu pierwszemu uda się dobiec do mety wygrywa.
 
3.     Zabawa ruchowo, która wzmacnia pamięć Kolorowe zajączki:
 
Przygotowujemy kolorowe kartki, układamy je na podłodze, blisko siebie, tak by dziecko było w stanie przeskoczyć z jednej na drugą, mocujemy je taśmą klejącą tak żeby nie uciekały. Pierwsza opcja zabawy: wymieniamy kolor na który chcemy żebym dziecko przeskoczyło, druga opcja zabawy: prosimy, by skoczyło na kolor, który zaczyna się na określoną głoskę, trzecia opcja zabawy: mówimy w jednym ciągu kolory kart na które ma skoczyć: np. niebieski, zielony, żółty, czerwony, niebieski ..
 
4.     Zabawa paluszkowa „Przyszła do nas wiosna”

       Już nie musisz brać szalika – gładzimy dłońmi szyję dziecka,
        śnieg topnieje na chodnikach – gładzimy całe ręce dziecka.
        Dłuższe dni – rysujemy palcem na plecach dziecka długą linię,
        i krótsze noce – rysujemy krótkie linie na dłoniach dziecka,
        czasem motyl zatrzepocze – delikatnie szczypiemy ciało dziecka.
        Nawet chochoł już się zbudził – przecieramy opuszkami palców twarz dziecka,
        chce podobno wstać do ludzi – pocieramy o siebie, trzymane w naszych      dłoniach,  dłonie dziecka.
        Ciepły deszczyk leje z nieba – opukujemy głowę dziecka palcami,
        słońce grzeje kiedy trzeba – gładzimy całe ciało dziecka zaczynając od głowy.
        Wiosna, wiosna, wiosna przyszła do nas –„chodzimy” palcami po plecach dziecka,
        cała kolorowa, ukwiecona – rysujemy palcem kwiaty na plecach dziecka,
        Będą śpiewać ptaki, kwitnąć róże – masujemy plecy dziecka od dołu do      boków.
        Zostań wiosno – przytulamy dziecko,
        zostań śliczna – tuląc dziecko kiwamy się lekko na boki.

5.                  Wielkanocna zabawa paluszkowa.

Link do zabawy:
 
6.                  Zabawa sensoryczna

Spróbujcie wykonać piankolinę i stworzyć za jej pomocą np. Piankolinowe babki, oczywiście należy przypomnieć dzieciom, że mimo ich apetycznego wyglądu nie należy babek jeść;)
Przepis na piankolinę:
- 0,5 kg mąki ziemniaczanej;
- pół opakowania pianki do golenia ok.2 szklanek,
- 1 łyżka płynu do mycia naczyń.
Wszystkie składniki należy połączyć i można tworzyć różne arcydzieła. Z pinakoliny można ulepić rozmaite babki, budowle. Piankolina to świetna zabawa, która dostarczy Wam wielu doznań i zadziała na wyobraźnię dzieci.


7. Zadanie matematyczne „Pomóż zajączkowi zebrać wszystkie jajeczka”. Przesyłam kartę pracy do pobrania i wydrukowania.

8. Zadania tekstowe: Dzieci starsze proszę odpowiednio zmienić ilość pisanek i kurczaczków:)
- Zajączek miał w koszyczku 5 pisanek. 1 zaniósł kurczaczkowi, a 3 rozdał dzieciom. Ile zostało pisanek w koszyczku Zajączka?
- Z jajek w kurniku wykluło się 10 kurczaczków. 5 kurczaczków wyruszyło razem z Zajączkiem roznosić wielkanocne koszyczki. Ile kurczaczków zostało w kurniku?
Na koniec proponuję żeby dzieci wysłuchały wiersz M. Terlikowskiej i spróbowały się go nauczyć na pamięć.
 
,,Śmigus Dyngus”M. Terlikowska
Wie o tym i Tomek i Ewa,
że w śmigus się wszystkich oblewa.
Ale czy trzeba Pawełka
oblewać z pełnego kubełka?
Wystarczy małym kubeczkiem
dla żartu, dla śmiechu,
troszeczkę.
Bo gdy wiatr chmurkę przywieje
to wszystkich was deszczem
poleje.
 
Życzę udanej zabawy, zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych.
 
Pozdrawiam
Elżbieta Podralska

MARZEC W GRUPIE POPOŁUDNIOWEJ

Przez cały marzec towarzyszyła naszej grupie piosenka „Marcowe żaby”,
dzieci uczyły się tekstu i sposobu obrazowania piosenki gestami.

Tekst piosenki:

„Marcowe żaby” - piosenka
1. Już wiosna na polach sadzi krokusy,
zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.

Ref. A żaby rechu- rech, żaby się cieszą,
że ten marzec rechu- rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.
Bo w marcu jak w garncu rechu- rech żabi śmiech.

2. A deszczem umyte drzewa są czyste,
na gałązkach już rosną kotki puszyste.
Ref. A żaby…

3. Na łące bociany głośno klekocą,
rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.
Ref. A żaby…

Link do piosenki:

W marcu realizowaliśmy temat: „W świecie teatru”, podczas tego tygodnia
dzieci odgrywały proste role, uczyły się czym jest teatr, jak wygląda praca
aktora. Wykonały też pracę plastyczną, swoją własną scenę teatralną.



8 marca chłopcy bardzo starali się żeby nasze małe kobietki były wesołe:)
Sprzątali zabawki za dziewczynki, ułożyli dla nich nawet przepiękne kwiaty z
klocków.



Głównym tematem miesiąca była „Wiosna”, dzieci rozmawiały o zwiastunach
wiosny, oglądały prezentację wyjaśniającą przysłowie: „W marcu jak w
garncu”, stworzył wiele ciekawych prac, na końcu miesiąca zamieszkała
nawet w naszej sali Pani Wiosna:)





LUTY W GRUPIE POPOŁUDNIOWEJ

W lutym dzieci z grupy popołudniowej koncentrowały się na książkach.

Każdego dnia wspólnie czytaliśmy różne opowieści, baśnie i wiersze. Wykorzystywaliśmy wiersze, np. przy okazji tygodnia o matematyce. Liczyliśmy wtedy, ile razy w wierszu „Katar” pojawiło się słowo „A-Psik!” lub ile warzyw wymieniono w wierszu „Na straganie”, podczas czytania „Rzepki” sprawdzaliśmy, ilu pomocników trzeba było, żeby tytułową rzepkę wyciągnąć.

Przy okazji tygodnia matematycznego staraliśmy się układać cyfry ze sznurka.



Czytanie bajek zainspirowało nas do stworzenia własnych książek, w związku z tym w każdym tygodniu robiliśmy pracę tematycznie pasującą do czytanej bajki. Powstał m.in. Kopciuszek, Kot w Butach, Śpiąca Królewna, Kubuś Puchatek oraz Czerwony Kapturek. Prace zostały wklejone do naszych książek.




W lutym uczyliśmy się radzić sobie w kuchni, m.in. bawiliśmy się w gotowanie zupy i staraliśmy się skomponować poprawnie swoje posiłki.




Podczas tygodnia „Muzyka jest wszędzie” rozmawialiśmy o tym, czym jest dźwięk, orkiestra czy dyrygent. W ciągu tygodnia towarzyszył nam utwór A. Vivaldiego „Cztery Pory Roku. Wiosna”. Bawiliśmy się kubeczkami w zabawę rytmiczną do muzyki „Pleskavac Kolo”, powstało też kilka prac, np. Gitara wyklejona kuleczkami z bibuły.



Linki do utworów muzycznych:
1. A.Vivaldi – „Cztery Pory Roku. Wiosna”

2. Pleskavac Kolo
 

STYCZEŃ W GRUPIE POPOŁUDNIOWEJ

W styczniu obchodziliśmy Dzień Babci i Dziadka,
w związku z czym dzieci w grupie popołudniowej uczyły się piosenki
„Życzenia dla babci i dziadka”- Śpiewające brzdące




Tekst piosenki:

Babciu dzisiaj święto Twoje,
Przyjmij więc życzenia moje
Bądź szczęśliwa i radosna
tak jak kolorowa wiosna

Babciu jesteś cudna,
cudna i wspaniała
i kocha Cie bardzo Twoja wnuczka mała X2

Dziadku dzisiaj Święto Twoje,
przyjmij więc życzenia moje
bądź szczęśliwy i wesoły
jak motyle oraz pszczoły
 
Dziadku mój najdroższy
przegonie Twe smutki
bo kocha Cie bardzo Twój wnuczek malutki x2

Z okazji tego pięknego Święta dzieci zrobiły prezent dla dziadków:



W kolejnym tygodniu stycznia omawialiśmy jeszcze temat zimowy.

Dzieci wykonywały różne zadania. Ćwiczyły rękę, by lepiej pisać, za pomocą ćwiczeń grafomotorycznych, rysowały po śladzie czapki i ozdabiały je wzorkami. Uczyły się dokładności podczas odrysowywania wzorów na skarpetkach, oraz ćwiczyły koncentracje i spostrzegawczość znajdując różnice na rysunkach.

W ostatnim tygodniu stycznia dzieci czekały również na bal karnawałowy. Przygotowały długi łańcuch żeby ozdobić naszą salę.



Na kartach do wydrapywania, drewnianymi patyczkami, tworzyły wspaniałe maski karnawałowe i inne atrybuty związane z balem karnawałowym.



Październik w grupie popołudniowej

W październiku towarzyszyła nam piosenka:

„Jeśli jesteś dziś szczęśliwy”

Dzieci uczyły się słów i próbowały tańczyć w rytm piosenki.



Tekst piosenki:
 
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy klaśnij raz
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy klaśnij dwa….
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy radość w sercu masz ogromną
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy klaśnij trzy.
 
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy pstryknij raz
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy pstryknij dwa….
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy radość w sercu masz ogromną
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy pstryknij trzy.
 
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy tupnij raz
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy tupnij dwa….
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy radość w sercu masz ogromną
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy tupnij trzy.
 
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy klaśnij raz
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy pstryknij dwa
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy radość w sercu masz ogromną
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy tupnij trzy.
 
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy radość w sercu masz ogromną
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy krzycz HURRA


W październiku poznawaliśmy warzywa i owoce, kontynuowaliśmy temat jesieni.


Mówiliśmy o emocjach, o tym co czujemy na codzień, jak sobie radzić ze złym samopoczuciem.


Z Misiami robiliśmy kota origami, z okazji zajęć O przyjacielu:


A przy okazji tematu O zmysłach odbyło się kilka zajęć, podczas których dzieci wąchały, dotykały, słuchały i smakowały. Podczas zajęć korzystały z przypraw i różnych materiałów w celu poznania kształtów i wielu faktur.

Ostatni tydzień upłynął nam na eksperymentowaniu, było naprawdę interesująco, a przy okazji nauczyliśmy się bardzo dużo o wodzie:



Obchodziliśmy również Święto Dyni, w ciągu tego dnia dzieci wykonywały pracę plastyczną, wyklejały dynię papierem kolorowym, wyszło super!



GRUPA POPOŁUDNIOWA

Dzień dobry
Nazywam się Elżbieta Podralska.
Od początku września 2020 roku prowadzę zajęcia w grupie popołudniowej.
Większość czasu spędzam z grupą Misiów i Żabek.
Pierwszy miesiąc upłynął nam na poznawaniu siebie, na integrowaniu się i wspólnej zabawie.



            Piosenka, która nam towarzyszy w tym miesiącu to: „Tańcowała jesień”
 
                                                        Tekst piosenki:
I. Tańcowała jesień
W lesie zamaszyście.
Żółte rude i brązowe
Z drzew zrywała liście.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.
II. Postrącała w parku
Żołędzie, kasztany,
Rozrzuciła na trawniku
Liśćmi przysypanym.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.
III. Tańcowała jesień
W sadzie, razem z deszczem.
Jabłek, gruszek nazrywała,
Lecz jej mało jeszcze.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.
IV. Z wiatrem się kłóciła,
Darła białe chmury,
Aż się słońce obudziło
I spojrzało z góry.
Ref. Tańcowała jesień,
Kolorowa jesień.


Pozostając w temacie jesieni wykonaliśmy przepiękne drzewa metodą „bąbelkową”

Było dużo radości przy tworzeniu :)
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 6
ul. Gen. Władysława Sikorskiego 74
41-809 Zabrze Pawłów

Ostatnia aktualizacja:
21-05-2021r.
Wróć do spisu treści