Połączcie
w pary takie same obrazki można wydrukować z internetu:
Połączcie
w pary takie same obrazki można wydrukować z internetu:
Pani
Gabrysia.
PIĄTEK,
16.04.2021r.
GRUPA
POPOŁUDNIOWA MISIE I ŻABKI
TEMAT
DNIA: UPODOBANIA ZWIERZĄT
Dzień dobry :)
Na zakończenie
tygodnia proponuje Wam do wykonania prace plastyczną.
Jest to kilka
prostych propozycji, wybierzcie taką, która najbardziej Wam się spodoba i którą
będziecie mieli możliwość wykonać.
Bardzo proszę żeby
dać dzieciom możliwość wycinania i żeby oczywiście przypomniały zasady
bezpiecznego posługiwania się nożyczkami!:)
PRACA PLASTYCZNA
1.Propozycja nr 1. to prosta do
wykonania owieczka z popcornu.
Z białej kartki z
bloku technicznego wycinamy koło. Następnie grubo smarujemy klejem, najlepiej
jakimś gęstym, mocnym. Do nasmarowanej kartki przyklejamy popcorn. Następnie z
czarnej kartki wycinamy kontur głowy owieczki, przyklejamy na popcorn,
doklejamy oczka i fryzurę ;) Z czarnej kartki wycinamy jeszcze dwa paseczki,
składamy je w harmonijkę i przyklejamy od spodu kółka z popcornem.
2.Propozycja nr 2. - świnka zrobiona z
kółeczek.
Wycinamy 3 różnej
wielkości kółka, 4 nóżki, 2 uszka i ogonek – może być z ozdobnego drucika lub z
papieru. Do największego kółka przyklejamy 2 nóżki, ogonek. Do średniego kółka
przyklejamy uszy, nóżki i oczka - jeśli mamy, jeśli nie można namalować lub
wyciąć oczka z papieru. Najmniejsze kółeczko będzie noskiem świnki. I gotowe!
3.Propozycja nr 3. - owieczka zrobiona
z wacików i patyczków do nosa
Potrzebujemy 3 waciki
kosmetyczne, 2 patyczki do uszu, coś na oczka i nosek (dowolnie co znajdziecie
w domu). Pod wacik przyklejamy zagięte patyczki do uszu, także żeby wystawały i
wyglądały jak nóżki. Następnie z kolejnego wacika wycinamy odrobinę mniejsze
kółka, które będzie stanowiło głowę, z trzeciego wacika uszy i grzywę. Wszystko
sklejamy ze sobą, robimy oczka, nosek i gotowe!
Czekam na Wasze
prace!:)
ZADANIA ONLINE
Dzisiaj proponuję Wam
zadania, które możecie wykonać samodzielnie lub z pomocą rodziców, na
komputerach czy tabletach. Oto kilka z zadań!
na początek zapraszam
dzieci do zabawy „Dopowiedz i zrób”:
ZABAWA „DOPOWIEDZ I
ZRÓB”
Rodzic wypowiada
początek zdania, a jego zakończenie – słowo do rymu – dopowiada dziecko,
dodatkowo muszą wykonać czynność o której jest mowa w zadaniu.
Powiedz: prosię i
podrap się po ... (nosie)
powiedz: krowy i
dotknij ręką ... (głowy)
powiedz: kura i
krzyknij głośno ... (hura)
powiedz: króliczki i
nadmij ... (policzki)
powiedz: konie i
pogłaskaj dłonią ... (skronie)
powiedz: psy i
klaśnij raz ... (dwa, trzy)
Podzielcie proszę
wyżej wymienione nazwy zwierząt na sylaby i na głoski.
KARTA PRACY
Zachęcam do wykonania
zadań na załączonej karcie pracy.
RYSOWANIE
KROK PO KROKU
Spróbujcie drogie
dzieci narysować samodzielnie zwierzę. Poniżej krok po kroku jak to zrobić:)
Kosmonauta wybiera się w kosmos ubiera skafander i hełm.
Kosmonauta
myśli o wyprawie statkiem kosmicznym
Różne statki
kosmiczne
Lecimy
wśród gwiazd
Lecimy
wśród gwiazd i planet
Narysuj
planetę na którą, chcesz polecieć.
ŚRODA, 14.04.2021r.
GRUPA POPOŁUDNIOWA MISIE I ŻABKI
TEMAT: RODZICE I ICH DZIECI
DZIEŃ DOBRY!
WIERSZ
Na początek proszę żeby rodzice
przeczytali dzieciom krótki wiersz: „Na wiejskim podwórku”- zmodyfikowany
wiersz S. Kraszewskiego.
Na
podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadziła swoje dzieciątko!
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konna furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz zrobić mamy?”
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Znalazło mamę każde dzieciątko!
Proszę
żeby dzieci przećwiczyły nazwy zwierząt i ich dzieci!
ZABAWA RUCHOWA
Dzisiaj proponuję dwie proste
zabawy ruchowe:
„Kotki na spacerze”
W dowolnym rytmie wystukiwanym
przez rodzica dziecko czworakuje po dywanie .Gdy sygnał milknie dzieci - kotki
przeciągają się , robią koci grzbiet i miauczą. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.
„Koniki i przeszkody”
Rozkładamy na podłodze w kilku
miejscach kartki. Dzieci biegają w dowolnym rytmie unosząc wysoko kolana, a gdy
napotkają przeszkodę ( kartkę ) przeskakują przez nią wydając głos : iha, iha i
biegną dalej .
ĆWICZENIA ODDECHOWE
„Karmimy kurki” - proponuję żeby
rodzice rozdali dzieciom słomki, dzieci proszę żeby potargały kartkę na małe
kawałeczki (ziarenka), można wydrukować rysunek kury lub po prostu stworzyć
miejsce, do którego dzieci, za pomocą słomki będą przynosić „ziarenka”.
Miłego dnia.
Pozdrawiam
p. Ela
13.04.2021.
Zajęcia
popołudniowe.
Grupa:
,,Pszczółki’’ i ,,Rybki’.
Temat:
,,Chciałbym być kosmonautą’’.
Witam
Was kochani. Na zajęciach popołudniowych nadal rozmawiamy o kosmosie. Poproście
rodziców o przeczytanie wierszyka:
Księżyc
Pewnej
nocy księżyc się żalił -
jestem
chudy jak rogalik,
muszę
dużo jeść i pić,
żeby
szybko zacząć tyć.
Przez
tydzień dużo jadł i pił
I już w
pierwszej kwadrze był,
gdy
żołądek się wypełnił
wtedy
nastał okres pełni’
W
czasie pełni księżyc się złościł -
chyba
muszę zacząć pościć,
trzeba
mało jeść i pić,
bo
niezdrowo grubym być.
Przez
tydzień mało jadł i pił
i już w
trzeciej kwadrze był,
potem
stał się chudy znów
wkrótce
zniknął, nastał nów.
Odpowiedzcie
na pytania:
- O co
księżyc się żalił pewnej nocy?
- Co
robił przez tydzień?
- Czemu
się zezłościł w czasie pełni?
- Jaki
stał się znowu, gdy mało jadł?
Tak
wygląda prawdziwy księżyc w czasie pełni:
Pokolorujcie
obrazek księżyca według własnego pomysłu:
Pani Gabrysia.
WTOREK,
13.04.2021r.
GRUPA
POPOŁUDNIOWA MISIE I ŻABKI
TEMAT:
GŁOSY ZWIERZĄT Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA
Dzień dobry:)
Witam Was serdecznie
i zapraszam do dzisiejszych zajęć.
Na początek proponuje
zabawę „Przeciwieństwa”, na podstawie wiersza (wg. pomysłu Teresy Fiutowskiej).
ZABAWA SŁOWNA
Rodzic mówi wierszyk,
robiąc przerwę w odpowiednich miejscach. Dziecko dopowiada brakujące słowo o
przeciwnym znaczeniu.
Coś jest duże, a coś
....(małe).
Coś jest czarne, a
coś .... (białe).
Jedno tłuste,
inne....(chude).
Tamto cienkie, a to
.... (grube).
To głębokie, a to ...
(płytkie).
Może ładne być lub
.... (brzydkie).
To wysokie, a to ...
(niskie).
Coś jest szorstkie
lub też ... (śliskie),
coś jest słodkie albo
.... (gorzkie),
inne smutne lub ...
(radosne).
To jest proste, a to
.... (krzywe).
Coś jest głośne, a
coś ... (ciche).
Wiele jest
przeciwnych słów,
więc się pobawimy
znów.
PIOSENKA
Zachęcam do
swobodnego tańca przy piosence „Na podwórku koło bramy”
Dzień
Dobry kochani będziemy dzisiaj rozmawiać o kosmonautach i kosmosie:
Pooglądajcie
z rodzicami obrazki przedstawiające kosmonautów, przestrzeń kosmiczną, statki
kosmiczne, różne planety. Znajcie je w książkach, gazetach, czasopismach lub w
internecie.
Wyklejcie
obrazek gwiazdki żółtym papierem.Najpierw tak jak w przedszkolu podrzyjcie sobie papier na małe
kawałeczki. Potrzebny będzie klej i Wasze rączki.
Pani
Gabrysia.
Poniedziałek,
12.04.2021
GRUPA
POPOŁUDNIOWA MISIE I ŻABKI
TEMAT
DNIA:
Jakie zwierzęta spotkamy na wiejskim podwórku?
Dzień dobry,
Rozpoczynamy kolejny
tydzień zdalnego nauczania. W tym tygodniu będziemy krążyć wokół wiejskiego
podwórka. W związku z tym zacznijcie proszę od przyjrzenia się obrazkowi
powyżej! Instrukcja do zadania poniżej.(Można otworzyć go w osobnym oknie)
LICZYMY
Ćwiczenia
w liczeniu – Na wiejskim podwórku.
Rodzic pokazuje dziecku zdjęcie wiejskiego podwórka (zdj. powyżej). Po
czym zadaje pytania:
- Ile jest krów?
- Ile jest świnek?
- Ile jest koni?
- Których zwierząt jest najwięcej?
- Gdzie znajduje się czarny kot?
- Co robi królik?
UKŁADANIE
ZDAŃ
Ćwiczenia
w budowaniu dialogów – „Krowie pogaduszki”
Usiądźmy
z dzieckiem i spróbujmy układać krótkie dialogi, jakie mogłyby prowadzić krowy
na łące. Proszę zwrócić uwagę na wypowiadanie się dzieci pełnymi zdaniami.
SPRAWNOŚĆ
FIZYCZNA
Zachęcam
dzieci i rodziców do wspólnej aktywności fizycznej:)
Dzień Dobry kochani. Dzisiaj poproszę Waszych rodziców o przeczytanie Wam zagadek o sporcie. Rodzice na pewno pomogą w rozwiązywaniu zagadek.
Zagadka o łyżwach
Szybko po lodzie
niosą nas one,
obie do butów
są przyczepione.
Zagadka o sportach
Skoki, biegi, gimnastyka
wspólną nazwę mają.
Jakie je wszystkie razem
ludzie nazywają?
Zagadka o narciarzach
Skaczą, lecą! Co ich niesie
w ten przestwór niebieski?
Zamiast skrzydeł u nóg mają
przypięte dwie deski.
Zagadka o siatkówce
Zawodnicy grając w piłkę,
rękami ją odbijają
i wysoko ponad siatką
drugiej drużynie podają.
Zagadka o pływaniu
Zawodnicy na głowy,
czepki zakładają.
Rękami i nogami
w wodzie poruszają.
Zagadka o medalu
Każdy sportowiec marzy o tym,
ażeby zdobyć srebrny lub złoty.
Wiecie, że mamy kalendarzową wiosnę, ale pogoda zrobiła nam psikusa. Jest zimno i pada śnieg. Jak zrobi się cieplej to zapraszam Was do spacerów i zabaw na dworze.
Na zakończenie dla chętnych mam propozycję. Ułóżcie puzlle online w 8 elementach.
Księżyc to jedyny naturalny satelita Ziemi. Jest piątym co do wielkości Księżycem w Układzie Słonecznym. Obiega on Ziemię w ciągu 27 dni. Księżyc to jedyne ciało słoneczne, na którym lądowali ludzie. Łącznie stanęło na nim 12 osób.
Z Ziemi przez cały czas jest widoczna tylko jedna jego strona.
Słońce oświetla zawsze (poza zaćmieniem) tylko połowę powierzchni Księżyca. Jego fazy są wynikiem oglądania tej połowy pod różnymi kątami, spowodowanymi różnymi położeniami Słońca, Ziemi i Księżyca względem siebie. Kiedy Księżyc jest w pełni, znajduje się po przeciwnej stronie Ziemi niżSłońce. W nowiu położenie Księżyca na sferze niebieskiej jest bliskie położeniu Słońca.
Dla ułatwienia podaję link do filmu edukacyjnego „Paxi i Nasz Księżyc: Fazy i zaćmienia”
Policz ile jest małych meteorytów, a ile jest dużych.
ZABAWA
Zabawa ruchowa pt. „Dzień – noc”
Dziecko z rodzicem siadają na dywanie. Na hasło – dzień dobry – siedzą na dywanie z wyprostowanymi nogami; na hasło – dobranoc – kładą się na podłodze. Powtarzamy ćw. kilka razy. Można też ułożyć rytm z wyciętych żółtych kół oznaczających słońce i niebieskich kół oznaczających księżyc. Słońce – dzień, księżyc – noc. (układamy w kształcie koła).
Stajemy na końcu pokoju, a mama lub ktoś z dorosłych na drugim. Mama klaszcze, a dzieci słuchają i liczą klaśnięcia. Potem przesuwają się do przodu o tyle kroków , ile było klaśnięć. Zabawa kończy się z , gdy dzieci dojdą do mamy.
Zabawę powtarzamy zmieniając, że dzieci skaczą jak żabki tyle razy ile mama klaśnie(przykłady dowolne wg pomysłu osoby dorosłej).
Aby odpocząć weź kartkę i kredki i narysuj jak obrazek dla swojej mamy.
Życzę miłego popołudnia, bawcie się a jeśli jest ładna pogoda to wyjdźcie na podwórko i cieszcie się słońcem.
CZWARTEK, 8.04.2021
GRUPA POPOŁUDNIOWA MISIE I ŻABKI
TEMAT DNIA: PRZYBYSZE Z KOSMOSU
DZIEŃ DOBRY :)
RYMOWANKA NA DOBRY POCZĄTEK DNIA
Spotkanie z ufoludkiem –drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom rymowankę:
Jestem Ufuś piegowaty, mam ubranko w srebrne łaty, a na głowie czułki dwa, skaczę lekko: hopsa, są. Mieszkam sobie we wszechświecie, podróżuję w swej rakiecie. Przyjaciela zdobyć chciałem, więc na Ziemię przyleciałem. Zaprzyjaźnić chcę się z wami, choć jesteście jeszcze mali. Złego nic mi nie zrobicie? Czy bać muszę się o życie? Chętnie z wami porozmawiam. Przyjacielski ukłon składam. Ziemia piękną jest planetą, choć od mojej tak daleką. Poznać wasze chcę zwyczaje i pozwiedzać różne kraje.
- A teraz spróbujcie o niej porozmawiać: Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
- Spróbujcie wyjaśnić pojęcie „ufoludek”,
- Zachęćcie dzieci do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet, zwróćcie uwagę na budowanie pełnych zdań.
ĆWICZENIA ARTYKULACYJNE
Proszę żebyście dzisiaj zrobili chwilę ćwiczeń artykulacyjnych „Mowa kosmitów”. Proponuję żeby dzieci powtarzały za rodzicem grupy sylab, np.: zo, że, żo, ża, żi, sza, szo, sze, szy, szu,szi, cza, czo, cze, czy, czu, czi....
Kiedy poćwiczycie buzię, spróbujcie tworzyć nazwy mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie, itd.
ZABAWA
Zabawa relaksacyjna - „Moja planeta”
Poproście dzieci, aby położyły się wygodnie na dywanie. Włączcie muzykę instrumentalną, np.: https://www.youtube.com/watch?v=JLsomqe8un4&ab_channel=SłodkaMuzyka.
Dziecko wyobraża sobie, że odbywa lot na swoją wymarzoną planetę. Ląduje na niej i ją zwiedza. Następnie opisuje wygląd swoich planet.
ZABAWA PLASTYCZNA - „Mój ufoludek”
-dziecko otrzymuje kartki oraz farby;
- zadaniem dziecka jest nanieść na kartkę dużą krople farby;
- dziecko rozdmuchuje krople farby na fantazyjne kleksy;
- do powstałych kleksów domalowuje flamastrami dodatkowe elementy lub naklejamy oczka;
- dzieci nadają imiona swoim ufoludkom.
Udanej zabawy !
p. Ela
Zajęcia popołudniowe
grupy Pszczółki i Rybki
7.04.2021
Witam Was moi kochani .
Zapraszam do zabawy.
Przyjrzyjcie się uważnie .
Co nie pasuje do pozostałych
przedmiotów?
Zadanie 1
Zadanie 2
Zadanie 3
Czy odgadłyście który z przedmiotów
nie pasuje do pozostałych?
które na pewno lepiej
zobrazują dzieciom o czym mowa, bo wbrew pozorom rozmowa o kosmosie wcale nie
należy do łatwych.
ZABAWA
Dzisiaj w ramach
zabawy proponuje Wam klockami jakie macie w domu. Proszę aby dziecko spróbowało
wybudować stację kosmiczną, rakietę i inne kojarzące się z kosmosem przedmioty.
Proszę żeby wymyśliło dla nich nazwy, podzieliło nazwy i wyrazy na głoski i na
sylaby.
Proponowane wyrazy do
podziału na głoski i sylaby:
Na początek zachęcam do zabawy echo ruchowe „Powtórz ruch”
Zabawę rozpoczyna rodzic wyjaśniając jak ma wyglądać układ ruchów w rozliczeniu do 6, np. 1,2 – dwa uderzenia o uda; 3,4 – dwa klaśnięcia nad głową; 5,6 – dwa podskoki; Dziecko próbuje odtworzyć podany układ ruchów, następnie pokazuje układ wymyślony przez siebie.
PIOSENKA
Jak już skończycie się bawić wysłuchajcie razem tekstu piosenki „Trzej kosmici”(sł. Stanisław Karaszewski), porozmawiajcie na temat piosenki, Czy to byli naprawdę kosmici? Potańczcie tak jak lubicie do wysłuchanej piosenki.
Witam Was bardzo serdecznie przed świętami. Wasze mamy na pewno przygotują Wam pyszne przysmaki na te święta. Jednym ze zwyczajów tych świąt jest pieczenie ciasta, które się nazywa babka wielkanocna:
Puszysta i wilgotna
4 duże jajka (L)
200 g masła lub oleju roślinnego.
skórka i sok z 1 cytryny.
1 szklanka cukru (180 g)
1 łyżka cukru wanilinowego (lub 1 laska wanilii)
1 szklanka mąki pszennej tortowej (160 g)
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej (90 g)
1 łyżeczka proszku do pieczenia.
Smacznego.
Pokolorujcie obrazek babki, można ją wydrukować z internetu:
Trzymajcie się zdrowo.
Pani Gabrysia
1.04 2021
Dzień dobry
.
Witam
wszystkich bardzo serdecznie.
Piękna
pogoda. Jeśli macie ochotę na zabawę to zapraszam.
Dzieci
3-letnie otwierają książeczki na str.14.
Odszukajcie
w naklejkach obrazek pisanki. Naklejcie go w ramce.
-
Pokolorujcie tak samo rysunek jajka.
Dzieci 2,5
letnie kolorowały pisankę dzień wcześnie, dlatego waszym zadanie będzie:
- Pisankę
ozdobić jak chcecie, według waszego pomysłu.
Kurka też
spotyka zajączka i zaprasza go do zabawy:
Zamieniam was teraz w
zajączki i skaczcie po łące (dywanie). Kiedy ktoś z dorosłych zawoła „lis”
zajączek chowa się, aby lis go nie znalazł. Na klaśnięcie w dłonie przez osobę
dorosłą niebezpieczeństwo mija , zajączki wychodzą z ukrycia i skaczą po łące. Zabawę powtarzamy.
Życzę miłego
popołudnia.
Zajęcia popołudniowe gr.3-latki
31.03. 2021
Witam Was kochani
Zapraszam do
wspólnych zabaw popołudniu:
Od kilku dni
rozmawiamy i przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych.
Dzieci które
mają książeczki, czyli 3-latki, proszę aby Rodzice otwarli na str.13.
Mamy tam dwa
koszyczki.
Obejrzyjcie pierwszy koszyczek z
pisankami.
Potem obejrzyjcie drugi- znajdujący się po
nim.
- Pisanki w jakim kolorze brakuje w
drugim koszyku?
Narysuj ją
obok koszyczka.
Dzieci 2,5
letnie bardzo proszę pokolorujcie pisankę dowolnie wybranymi kolorem.
Pamiętajcie,
aby mieścić się w konturach.
Zapraszam do zabawy
ruchowej
Proszę
przygotować dwa pojemniki lub koszyczki , myślę
że w każdym domu są plastikowe jajeczka. Proszę parę wrzucić do pojemnika lub koszyczka i
postawić na środku pokoju.
Dzieci
chodzą w dużym kole wokół koszyczków i powtarzają rymowankę wraz z
rodzicami:
„MAM PISANKĘ
MAM ,TOBIE DZISIAJ DAM”
Podchodzą do
koszyczka i przekładają do pustego po jednej pisance.
Zabawę
powtarzamy, aż wszystkie pisanki zostaną przełożone.
Następnie
wyciągamy je z koszyczka i przeliczamy: Jeden , dwa … ( w zależności ile
ich jest).
Usiądźmy z
dziećmi i porozmawiajmy o przedświątecznych przygotowaniach, o
tym co będziemy robić.
Zachęćmy dzieci do wspólnych porządków np.
w swoim pokoju np. na półce z zabawkami
Wtorek: 30.03.2021.
Zajęcia popołudniowe;
Grupa; ,,Pszczółki’’ i
,,Rybki’’.
Tematyka; Święta Wielkanocne.
Dzień Dobry witam Was na
zajęciach popołudniowych. Dzisiaj proszę rodziców o przeczytanie wierszyka
p.t.,,Jajko’’
Jajko
Jan Brzechwa
Było sobie raz jajko mądrzejsze
od kury.
Kura wyłazi ze skóry,
Prosi, błaga, namawia: „Bądź
głupsze!”
Lecz co można poradzić, kiedy
się ktoś uprze?
Kura martwi się bardzo i nad
jajkiem gdacze,
A ono powiada, że jest kacze.
Kura prosi serdecznie i
szczerze:
„Nie trzęś się, bo będziesz
nieświeże”.
A ono właśnie się trzęsie
I mówi, że jest gęsie.
Kura do niego zwraca się z
nauką,
Że jajka łatwo się tłuką,
A ono powiada, że to bajka,
Bo w wapnie trzyma się jajka.
Kura czule namawia: „Chodź, to
cię wysiedzę”.
A ono ucieka za miedzę,
Kładzie się na grządkę pustą
I oświadcza, że będzie kapustą.
Kura powiada: „Nie chodź na
ulicę,
Bo zrobią z ciebie jajecznicę”.
A jajko na to najbezczelniej:
„Na ulicy nie ma patelni”.
Kura mówi: „Ostrożnie! To gorąca
woda!”
A jajko na to: „Zimna woda!
Szkoda!”
Wskoczyło do ukropu z miną
bardzo hardą
I ugotowało się na twardo.
Odpowiedzcie na pytania:
- Jakie było jajko?
- O co prosiła kura?
- Do czego kura namawiała jajko?
- Gdzie wskoczyło jajko?
Na zakończenie mam dla Was zabawę
ruchowo - naśladowczą.
W tym tygodniu przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych, w związku z tym każdego dnia wybierzcie, z podanych propozycji, zadanie, prace plastyczną czy zabawę ruchową związaną właśnie z tym świętem:)
Proponuję, żeby na początek rodzice porozmawiali z dziećmi na temat Świąt Wielkanocnych, omówili tradycje i zwyczaje związane z tym świętem. Dla ułatwienia wysyłam link do krótkiej bajki, która obrazuje temat Wielkanocy.
Rodzic odgrywa rolę kury, dzieci to kurczęta. Kura chodzi po pokoju, mówiąc Ko, Ko, Ko,..dzieci/dziecko porusza się wokół niej w dowolnych kierunkach, powtarzając pi, pi, pi...Kiedy kura przestanie wydawać odgłosy i przykucnie, kurczątka zbiegają się do niej i przytulają się do siebie, pozostając przez chwilę w ciszy.
2.Zabawa ruchowa, która poprawia koordynację Wyścigi jajek:
Potrzebne nam będą jajka (mogą być ugotowane na twardo) i łyżeczki.
Dziecko i druga osoba np. Rodzic nakładają jajka na łyżeczkę, wyciągają rękę wyprostowaną przed siebie i biegną do wyznaczonego miejsca, wykonują przysiad (z jajkiem na łyżeczce) i wracają do pola startu. Komu pierwszemu uda się dobiec do mety wygrywa.
3.Zabawa ruchowo, która wzmacnia pamięć Kolorowe zajączki:
Przygotowujemy kolorowe kartki, układamy je na podłodze, blisko siebie, tak by dziecko było w stanie przeskoczyć z jednej na drugą, mocujemy je taśmą klejącą tak żeby nie uciekały. Pierwsza opcja zabawy: wymieniamy kolor na który chcemy żebym dziecko przeskoczyło, druga opcja zabawy: prosimy, by skoczyło na kolor, który zaczyna się na określoną głoskę, trzecia opcja zabawy: mówimy w jednym ciągu kolory kart na które ma skoczyć: np. niebieski, zielony, żółty, czerwony, niebieski ..
4.Zabawa paluszkowa „Przyszła do nas wiosna”
Już nie musisz brać szalika – gładzimy dłońmi szyję dziecka,
śnieg topnieje na chodnikach – gładzimy całe ręce dziecka.
Dłuższe dni – rysujemy palcem na plecach dziecka długą linię,
i krótsze noce – rysujemy krótkie linie na dłoniach dziecka,
czasem motyl zatrzepocze – delikatnie szczypiemy ciało dziecka.
Nawet chochoł już się zbudził – przecieramy opuszkami palców twarz dziecka,
chce podobno wstać do ludzi – pocieramy o siebie, trzymane w naszych dłoniach,dłonie dziecka.
Ciepły deszczyk leje z nieba – opukujemy głowę dziecka palcami,
słońce grzeje kiedy trzeba – gładzimy całe ciało dziecka zaczynając od głowy.
Wiosna, wiosna, wiosna przyszła do nas –„chodzimy” palcami po plecach dziecka,
cała kolorowa, ukwiecona – rysujemy palcem kwiaty na plecach dziecka,
Będą śpiewać ptaki, kwitnąć róże – masujemy plecy dziecka od dołu do boków.
Zostań wiosno – przytulamy dziecko,
zostań śliczna – tuląc dziecko kiwamy się lekko na boki.
Spróbujcie wykonać piankolinę i stworzyć za jej pomocą np. Piankolinowe babki, oczywiście należy przypomnieć dzieciom, że mimo ich apetycznego wyglądu nie należy babek jeść;)
Przepis na piankolinę:
- 0,5 kg mąki ziemniaczanej;
- pół opakowania pianki do golenia ok.2 szklanek,
- 1 łyżka płynu do mycia naczyń.
Wszystkie składniki należy połączyć i można tworzyć różne arcydzieła. Z pinakoliny można ulepić rozmaite babki, budowle. Piankolina to świetna zabawa, która dostarczy Wam wielu doznań i zadziała na wyobraźnię dzieci.
7. Zadanie matematyczne „Pomóż zajączkowi zebrać wszystkie jajeczka”. Przesyłam kartę pracy do pobrania i wydrukowania.
8. Zadania tekstowe: Dzieci starsze proszę odpowiednio zmienić ilość pisanek i kurczaczków:)
- Zajączek miał w koszyczku 5 pisanek. 1 zaniósł kurczaczkowi, a 3 rozdał dzieciom. Ile zostało pisanek w koszyczku Zajączka?
- Z jajek w kurniku wykluło się 10 kurczaczków. 5 kurczaczków wyruszyło razem z Zajączkiem roznosić wielkanocne koszyczki. Ile kurczaczków zostało w kurniku?
Na koniec proponuję żeby dzieci wysłuchały wiersz M. Terlikowskiej i spróbowały się go nauczyć na pamięć.
,,Śmigus Dyngus”M. Terlikowska
Wie o tym i Tomek i Ewa,
że w śmigus się wszystkich oblewa.
Ale czy trzeba Pawełka
oblewać z pełnego kubełka?
Wystarczy małym kubeczkiem
dla żartu, dla śmiechu,
troszeczkę.
Bo gdy wiatr chmurkę przywieje
to wszystkich was deszczem
poleje.
Życzę udanej zabawy, zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych.
Pozdrawiam
Elżbieta Podralska
MARZEC W GRUPIE POPOŁUDNIOWEJ
Przez cały marzec towarzyszyła naszej grupie piosenka „Marcowe żaby”,
dzieci uczyły się tekstu i sposobu obrazowania piosenki gestami.
Tekst piosenki:
„Marcowe żaby” - piosenka
1. Już wiosna na polach sadzi krokusy,
zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.
Ref. A żaby rechu- rech, żaby się cieszą,
że ten marzec rechu- rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.
W marcu realizowaliśmy temat: „W świecie teatru”, podczas tego tygodnia
dzieci odgrywały proste role, uczyły się czym jest teatr, jak wygląda praca
aktora. Wykonały też pracę plastyczną, swoją własną scenę teatralną.
8 marca chłopcy bardzo starali się żeby nasze małe kobietki były wesołe:)
Sprzątali zabawki za dziewczynki, ułożyli dla nich nawet przepiękne kwiaty z
klocków.
Głównym tematem miesiąca była „Wiosna”, dzieci rozmawiały o zwiastunach
wiosny, oglądały prezentację wyjaśniającą przysłowie: „W marcu jak w
garncu”, stworzył wiele ciekawych prac, na końcu miesiąca zamieszkała
nawet w naszej sali Pani Wiosna:)
LUTY W GRUPIE POPOŁUDNIOWEJ
W lutym dzieci z grupy popołudniowej koncentrowały się na książkach.
Każdego dnia wspólnie czytaliśmy różne opowieści, baśnie i wiersze. Wykorzystywaliśmy wiersze, np. przy okazji tygodnia o matematyce. Liczyliśmy wtedy, ile razy w wierszu „Katar” pojawiło się słowo „A-Psik!” lub ile warzyw wymieniono w wierszu „Na straganie”, podczas czytania „Rzepki” sprawdzaliśmy, ilu pomocników trzeba było, żeby tytułową rzepkę wyciągnąć.
Przy okazji tygodnia matematycznego staraliśmy się układać cyfry ze sznurka.
Czytanie bajek zainspirowało nas do stworzenia własnych książek, w związku z tym w każdym tygodniu robiliśmy pracę tematycznie pasującą do czytanej bajki. Powstał m.in. Kopciuszek, Kot w Butach, Śpiąca Królewna, Kubuś Puchatek oraz Czerwony Kapturek. Prace zostały wklejone do naszych książek.
W lutym uczyliśmy się radzić sobie w kuchni, m.in. bawiliśmy się w gotowanie zupy i staraliśmy się skomponować poprawnie swoje posiłki.
Podczas tygodnia „Muzyka jest wszędzie” rozmawialiśmy o tym, czym jest dźwięk, orkiestra czy dyrygent. W ciągu tygodnia towarzyszył nam utwór A. Vivaldiego „Cztery Pory Roku. Wiosna”. Bawiliśmy się kubeczkami w zabawę rytmiczną do muzyki „Pleskavac Kolo”, powstało też kilka prac, np. Gitara wyklejona kuleczkami z bibuły.
Z okazji tego pięknego Święta dzieci zrobiły prezent dla dziadków:
W kolejnym tygodniu stycznia omawialiśmy jeszcze temat zimowy.
Dzieci wykonywały różne zadania. Ćwiczyły rękę, by lepiej pisać, za pomocą ćwiczeń grafomotorycznych, rysowały po śladzie czapki i ozdabiały je wzorkami. Uczyły się dokładności podczas odrysowywania wzorów na skarpetkach, oraz ćwiczyły koncentracje i spostrzegawczość znajdując różnice na rysunkach.
W ostatnim tygodniu stycznia dzieci czekały również na bal karnawałowy. Przygotowały długi łańcuch żeby ozdobić naszą salę.
Na kartach do wydrapywania, drewnianymi patyczkami, tworzyły wspaniałe maski karnawałowe i inne atrybuty związane z balem karnawałowym.
Październik w grupie popołudniowej
W październiku towarzyszyła nam piosenka:
„Jeśli jesteś dziś szczęśliwy”
Dzieci uczyły się słów i próbowały tańczyć w rytm piosenki.
Tekst piosenki:
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy klaśnij raz Jeśli jesteś dziś szczęśliwy klaśnij dwa…. Jeśli jesteś dziś szczęśliwy radość w sercu masz ogromną Jeśli jesteś dziś szczęśliwy klaśnij trzy.
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy pstryknij raz Jeśli jesteś dziś szczęśliwy pstryknij dwa…. Jeśli jesteś dziś szczęśliwy radość w sercu masz ogromną Jeśli jesteś dziś szczęśliwy pstryknij trzy.
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy tupnij raz Jeśli jesteś dziś szczęśliwy tupnij dwa…. Jeśli jesteś dziś szczęśliwy radość w sercu masz ogromną Jeśli jesteś dziś szczęśliwy tupnij trzy.
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy klaśnij raz Jeśli jesteś dziś szczęśliwy pstryknij dwa Jeśli jesteś dziś szczęśliwy radość w sercu masz ogromną Jeśli jesteś dziś szczęśliwy tupnij trzy.
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy radość w sercu masz ogromną Jeśli jesteś dziś szczęśliwy krzycz HURRA
W październiku poznawaliśmy warzywa i owoce, kontynuowaliśmy temat jesieni.
Mówiliśmy o emocjach, o tym co czujemy na codzień, jak sobie radzić ze złym samopoczuciem.
Z Misiami robiliśmy kota origami, z okazji zajęć O przyjacielu:
A przy okazji tematu O zmysłach odbyło się kilka zajęć, podczas których dzieci wąchały, dotykały, słuchały i smakowały. Podczas zajęć korzystały z przypraw i różnych materiałów w celu poznania kształtów i wielu faktur.
Ostatni tydzień upłynął nam na eksperymentowaniu, było naprawdę interesująco, a przy okazji nauczyliśmy się bardzo dużo o wodzie:
Obchodziliśmy również Święto Dyni, w ciągu tego dnia dzieci wykonywały pracę plastyczną, wyklejały dynię papierem kolorowym, wyszło super!
GRUPA POPOŁUDNIOWA
Dzień dobry
Nazywam się Elżbieta Podralska.
Od początku września 2020 roku prowadzę zajęcia w grupie popołudniowej.
Większość czasu spędzam z grupą Misiów i Żabek.
Pierwszy miesiąc upłynął nam na poznawaniu siebie, na integrowaniu się i wspólnej zabawie.
Piosenka, która nam towarzyszy w tym miesiącu to: „Tańcowała jesień”